(ďalej aj ako „VOP“)
I. Základné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Pre gurmanov spol. s r.o., so sídlom Letná 1, 831 03 Bratislava, SR, IČO: 47 859 351, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu BA 1, odd.: Sro., vl. č. Č. vl.: 99901/ B (ďalej aj ako „predávajúci”), a kupujúcim. Predmetom kúpnej zmluvy je najmä nákup tovaru alebo služby prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho na adrese: www.gastronomyslovakia.sk (ďalej aj ako „internetový obchod predávajúceho“).
Kupujúci zadaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí reklamačný poriadok, podmienkami objednávanej služby alebo poskytovaného licenčného oprávnenia a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.
Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku a komunikácia rovnako prebieha v slovenskom jazyku.
Kupujúcim môže byť spotrebiteľ alebo podnikateľ. Vzhľadom na rozdielnu právnu úpravu spotrebiteľských a podnikateľských vzťahov, najmä s prihliadnutím na zvýšenú ochranu spotrebiteľov je nutné zvýšiť pozornosť pri čítaní týchto VOP a dôsledne rozlišovať ustanovenia, ktoré obsahujú pojmy „kupujúci“, „spotrebiteľ“ a „podnikateľ“, pričom „kupujúcim“ je označený „spotrebiteľ“ a „podnikateľ“, ale napr. „spotrebiteľom“ nie označený „podnikateľ“.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti. Právne vzťahy medzi predávajúcim a spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami Slovenského právneho poriadku, najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom, zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
Podnikateľom sa rozumie najmä:
– osoba zapísaná v obchodnom registri,
– osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
– osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
– osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
Podnikateľom sa pre účely VOP rozumie aj fyzická alebo právnická osoba, ktorá kupuje tovar alebo služby pre účely svojej podnikateľskej činnosti. Ak kupujúci uvedie v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO) alebo daňové identifikačné číslo (DIČ), tak platí, že nákup tovaru alebo služby realizuje pre svoju podnikateľskú činnosť a berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá, ktoré sa vzťahujú v týchto VOP na podnikateľov. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP a ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim, sa riadia príslušnými ustanoveniami Slovenského právneho poriadku, najmä zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a kúpnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.
II. Identifikácia predávajúceho
obchodné meno: Pre gurmanov spol s r.o
sídlom: Letná č.1, 831 03 Bratislava
IČO: 47 859 351
Spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu BA 1,oddiel: Sro, vložka číslo 99901/ B
DIČ: 2024121066
IČ DPH: SK2024121066
emailová adresa: info@pregurmanov.sk
telefónne číslo: +421 911 353 100
bankové spojenie:
peňažný ústav: TATRA BANKA
IBAN: SK56 1100 0000 0029 4707 7843
SWIFT (BIC): TATRSKBX
III. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
Všeobecné podmienky
Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára (ďalej aj ako „objednávka“) v internetovom obchode predávajúceho.
Predmetom kúpnej zmluvy je predaj vstupenky za kúpnu cenu uvedenú v na webovej stránke predávajúceho.
Kúpnu zmluvu môže kupujúci uzavrieť aj v prospech tretej osoby, pričom táto je ňou viazaná až okamihom, keď s ňou prejaví súhlas (ďalej aj ako „určená osoba“), pokiaľ určená osoba nedá súhlas alebo súhlas odoprie pre takútu službu platí, že zmluva bola uzatvorená iba medzi predávajúcim a kupujúcim. Kupujúci v celom rozsahu zodpovedá za úplné a riadne sprostredkovanie všetkých potrebných informácií určenej osobe, najmä ju musí oboznámiť so zmluvnými podmienkami a týmito VOP.
Po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu uvedenú v objednávke automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho (ďalej aj ako „akceptácia objednávky“). Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky, najmä informácie stave objednávky, o zaplatení kúpnej ceny, alebo potvrdenie o nákupe vstupenky.
Akceptácia objednávky je informácia pre kupujúceho, že návrh kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho bol prijatý a bude spracovaný. Akceptácia objednávky nepredstavuje potvrdenie o uhradení kúpnej ceny za objednaný tovar alebo službu. Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru alebo služby, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru alebo služby, údaj o predpokladanej dodacej lehote vstupenky, alebo kde bude služba poskytnutá a údaje o prípadnej cene, podmienkach, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.
Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzatvorená momentom odoslania objednávky kupujúcim. V prípade, že kupujúci nedostane v lehote dvoch (2) dní od odoslania objednávky akceptáciu objednávky, tak je kupujúci povinný kontaktovať predajúceho za účelom overenia, či objednávka bola riadne predávajúcemu doručená.
Osobitná úprava pre spotrebiteľa
V prípade spotrebiteľa akceptácia objednávky predstavuje potvrdenie o uzatvorení kúpnej zmluvy podľa § 6 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.
Kúpna zmluva sa uzatvára elektronicky bez vlastnoručného podpisu kúpnej zmluvy. Zmluvné podmienky tvoria tieto VOP, popis tovaru alebo služby uvedený v internetovom obchode predávajúceho, kupujúcim vyplnená objednávka a akceptácia objednávky.
IV. Práva a povinnosti predávajúceho
Predávajúci je povinný:
– dodať na základe objednávky kupujúcemu vstupenku v dohodnutom množstve;
– poskytnúť na základe objednávky kupujúcemu (určenej osobe) službu v dohodnutom rozsahu, kvalite, lehote a termíne;
– zabezpečiť, aby dodaný tovar alebo služba spĺňala platné právne predpisy SR;
– bezodkladne po uzatvorení kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním vstupenky alebo spolu s poskytnutím služby poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzatvorení kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom emailu;
– odovzdať kupujúcemu (určenej osobe) najneskôr spolu s tovarom alebo najneskôr spolu s poskytnutím služby v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie
Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za vstupenku alebo poskytnutú službu.
V. Práva a povinnosti kupujúceho
Kupujúci pred odoslaním objednávky je týmto informovaný o tom, že odoslaním objednávky mu vzniká povinnosť zaplatiť kúpnu cenu za objednanú vstupenku alebo službu.
Kupujúci je povinný:
– prevziať objednanú vstupenku alebo umožniť predávajúcemu poskytnutie objednanej služby;
– zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote vrátane nákladov na poskytnutie služby;
– oznámiť predávajúcemu najneskôr pri dohode o termíne poskytnutia služby potrebné údaje o kupujúcom alebo určenej osobe v prípade, ak má byť služba poskytnutá inej osobe ako priamo kupujúcemu; následná zmena určenej osoby je možná len so súhlasom predávajúceho;
– preukázať sa potvrdením o nákupe a zaplatení služby v mieste poskytnutia služby, inak mu môže byť poskytnutie služby odopreté bez nároku na kompenzáciu (to platí aj pre prípad poskytovania služby určenej osobe, kde túto povinnosť musí splniť určená osoba); kupujúci ako aj určená osoba, zodpovedá za to, že v čase poskytnutia služby je zdravotne spôsobilý na prijatie plnenia služby, a že nič nebráni tomu, aby mu boli služby poskytnuté; pokiaľ predávajúci uvádza akékoľvek riziká alebo požiadavky na zdravotný stav kupujúceho (určenej osoby), jeho vek, oblečenie, obuv a podobne, a tieto kupujúci (určená osoba) v čase poskytovania služby nespĺňa, je predávajúci alebo konečný poskytovateľ služby oprávnený odoprieť poskytnutie služby kupujúcemu (určenej osobe) bez nároku na kompenzáciu.
Kupujúci má právo na dodanie vstupenky v množstve, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
Kupujúci má právo na poskytnutie služby v rozsahu, kvalite, lehote, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
Kupujúci (určená osoba) využívajú objednané služby na vlastné nebezpečenstvo.
VI. Dodacie podmienky
Tovar
Obvyklá dostupnosť vstupenky s predpokladaným termínom jej doručenia je uvedená na webovej stránke predávajúceho.
Služba
Obvyklá dostupnosť služby s predpokladaným termínom jej zabezpečenia je uvedená v popise pri každej službe v internetovom obchode predávajúceho. Tieto informácie sa však môžu bez upozornenia zmeniť (napr. z dôvodu zaslania viacerých objednávok na rovnakú službu) a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť ponúkanej služby vo všetkých alebo niektorých odberných miestach.
V prípade objednávky služieb sa kupujúci riadi podmienkami, ktoré sú zverejnené, resp. uvedené v akceptácii objednávky alebo v potvrdení nákupe služby.
Pokiaľ popis služby alebo akceptácia objednávky uvádzajú potrebu dohodnúť konkrétny termín alebo miesto poskytnutia služby, tak je kupujúci povinný si tieto podmienky dohodnúť spôsobom uvedeným v popise služby alebo akceptácii objednávky.
Rezervácia termínu a miesta poskytovania konkrétnej služby je záväzná. Rezervácia musí byť urobená v dostatočnom predstihu pred uplynutím doby na poskytnutie služby, inak predávajúci nenesie zodpovednosť za nemožnosť poskytnutia služby v rámci zostávajúcej doby na poskytnutie služby.
Kupujúci berie na vedomie, že rezervácia by mala byť vykonaná najmenej dva až šesť týždňov pred plánovaným termínom dodania služby. Rezerváciu je možné zo strany kupujúceho zrušiť najneskôr šesť (6) pracovných dní pred dohodnutým termínom dodania služby.
Zrušenie termínu po tejto lehote je spoplatnené storno poplatkom 50% kúpnej ceny, pričom kupujúci nemá právo na rezerváciu nového termínu poskytnutia služby v rámci zostávajúcej doby na poskytnutie služby za predpokladu doplatenia kúpnej ceny dohodnutej služby.
Pri zrušení rezervácie nanejskôr tri (3) do poskytnutia služby alebo v prípade nedostavenia sa na miesto poskytnutia služby prepadá poskytnutie služby bez nároku na vrátenie kúpnej ceny.
Kúpna cena
Všetky ceny sú zmluvné. V internetovom obchode predávajúceho sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné a obsahujú aj príslušnú DPH, respektíve všetky dane a poplatky, ktoré musí spotrebiteľ pre získanie tovaru zaplatiť.
Kupujúci berie na vedomie, že v prípade, ak kupujúci objedná vstupenku za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby internetového obchodu predávajúceho, je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to aj potom, čo kupujúci obdržal akceptáciu objednávky. Predávajúci v takomto prípade kupujúceho informuje o takejto skutočnosti. Príklady, kedy môže dôjsť k chybne zverejnenej cene sú najmä nasledujúce:
– cena vstupenky alebo služby je na prvý pohľad nesprávna (napr. nezohľadňuje nákupnú cenu);
– u ceny vstupenky alebo služby chýba alebo je navyše jedna či viac číslic;
– zľava na vstupenku alebo službu presahuje viac ako 30 % bez toho, aby tovar alebo služba boli súčasťou zvláštnej reklamnej kampane.
VII. Termín dodania
Tovar
Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať tovar kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do piatich (5) dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy.
Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie vstupenky aj pred uplynutím lehoty na dodanie vstupenky dohodnutej v kúpnej zmluve.
Predávajúci poskytne službu v konkrétnom termíne dohodnutom s kupujúcim, ktorý musí byť určený v rámci lehoty uvedenej v akceptácii objednávky. Po uplynutí tejto lehoty stráca kupujúci nárok na poskytnutie objednanej služby bez nároku na kompenzáciu alebo vrátenie kúpnej ceny.
Predĺženie uvedenej lehoty je možné iba na základe súhlasu predávajúceho, podmienky predĺženia lehoty je nutné si dohodnúť telefonicky, e-mailom alebo písomne najneskôr päť (5) pracovných dní pred uplynutím lehoty na dodanie služby.
Predávajúci je oprávnený z objektívnych dôvodov (napr. poveternostné podmienky, kapacity letiska, technický stav haly, kapacity konečného poskytovateľa služby) zmeniť termín poskytovania služieb, ktorý oznámi kupujúcemu.
Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok poskytnúť službu v dohodnutej lehote z iného dôvodu než na strane kupujúceho alebo určenej osoby, kupujúci ho vyzve, aby poskytol službu v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci neposkytne službu ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je následne oprávnený odstúpiť od zmluvy.
VIII. Miesto dodania a doručovanie
Vstupenka
Spotrebiteľ je povinný prevziať vstupenku spôsobom, ktorý je dohodnutý v kúpnej zmluve.
Pri spotrebiteľovi sa vstupenka považuje za dodanú a prevzatú okamihom doručenia prostredníctvom elektronickej pošty na emailovú adresu spotrebiteľa alebo inej osobe určenej spotrebiteľom.
Kupujúci je povinný skontrolovať vstupenku ihneď po jej obdržaní.
V prípade zistenia existencie vady je spotrebiteľ povinný postupovať podľa reklamačného poriadku.
Služba
Kupujúci (určená osoba) je povinný prijať plnenie služby v mieste, ktoré je predávajúcim alebo konečným poskytovateľom služby a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným dohodnutým spôsobom v čase pred poskytovaním služby.
Služby predávajúci zvyčajne poskytuje kupujúcemu alebo ním určenej osobe na mieste: miesto konania sympózia Gastronomy Slovakia – Refinery Gallery Slovnaft, Bratislava
Predávajúci je oprávnený z objektívnych dôvodov (napr. poveternostné podmienky, technický stav haly, kapacity konečného poskytovateľa služby) zmeniť miesto poskytovania služby, ktoré včas oznámi kupujúcemu.
Kúpna cena za poskytnutie služby nezahŕňa dopravu kupujúceho (určenej osoby) na miesto poskytovania služby. Kúpna cena za poskytnutie služby nezahŕňa žiadne ďalšie služby.
V prípade, ak predávajúci alebo konečný poskytovateľ služby poskytne službu kupujúcemu (určenej osobe) na dohodnutom mieste a v dohodnutom termíne, kupujúci (určená osoba) je povinný prijať plnenie služby a podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny a poskytnutí služby.
Služba sa považuje za poskytnutú a prijatú okamihom poskytnutia služby kupujúcemu (určenej osobe). Poskytnutím služby kupujúcemu (určenej osobe) sa rozumie poskytnutie služby na dohodnutom mieste, prijatie plnenia služby kupujúcim (určenou osobou).
V prípade zistenia existencie vady poskytovania služby je predávajúci alebo konečný poskytovateľ služby povinný umožniť kupujúcemu (určenej osobe) vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady služby, ktorého správnosť potvrdí predávajúci alebo konečný poskytovateľ služby. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu sa môže následne kupujúci rozhodnúť, či príjme službu s vadou a uplatní si následne zľavu alebo neprijme službu s vadou a bude uplatní si nároky z reklamácie vád.
IX. Právo na odstúpenie od zmluvy
Dôvody na odstúpenie od zmluvy
Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vstupenku v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve, tak ho kupujúci vyzve, aby dodal tovar v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vstupenku ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote štrnásť (14) dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy.
Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu nedostupnosti techniky potrebnej na poskytnutie služby, nemožnosti plnenia služby z dôvodu na strane tretích osôb – konečných poskytovateľov služby, alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať vstupenku alebo poskytnúť službu kupujúcemu v lehote určenej týmito VOP alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V takomto prípade môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku doručením e-mailu. V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov podľa tohto bodu, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar alebo službu dohodnutú v kúpnej zmluve v lehote štrnásť (14) dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy. V prípade, ak kupujúci v primeranej lehote, spravidla v lehote štrnásť (14) dní, neprijme náhradné plnenie ponúkané predávajúcim a ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený sám odstúpiť od kúpnej zmluvy s tým, že kupujúcemu vráti už zaplatenú kúpnu cenu.
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade závažného porušenia povinností kupujúceho, najmä povinnosti uhradiť kúpnu cenu za objednané služby alebo tovar.
Právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu – spotrebiteľ
Právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu má výlučne spotrebiteľ v zmysle príslušných právnych predpisov a dôvodov uvedených v tomto článku VOP.
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy týkajúcej sa poskytnutia služieb do štrnásť (14) dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy (zaslania akceptácie objednávky) aj bez uvedenia dôvodu, ak nejde o prípady vylúčenia možnosti odstúpenia od zmluvy uvedené nižšie. Takéto odstúpenie od zmluvy sa riadi storno podmienkami uvedenými nižšie.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je:
poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
Forma odstúpenia od zmluvy
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy tak, že predávajúceho písomne, prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy umiestneného na príslušnej podstránke internetového obchodu predávajúceho alebo e-mailom na e-mailovej adrese info@pregumranov.sk informuje o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy formou jednoznačne formulovaného vyhlásenia spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti.
V odstúpení od zmluvy je kupujúci povinný uviesť číslo objednávky, dátum nákupu a číslo účtu pre vrátenie peňazí. Po prijatí odstúpenia od zmluvy predávajúci poskytne kupujúcemu potvrdenie o odstúpení od zmluvy na trvanlivom nosiči.
V prípade spotrebiteľa sa lehota odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnásť (14) dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vykonaného spotrebiteľom a po započítaní nárokov voči spotrebiteľovi vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
VÝNIMOČNÉ zrušenie vstupenky a storno poplatky
Vstupenku je možné zrušiť len v súlade so storno poplatkami, a to nasledovne:
Zákazník je oprávnený zrušiť alebo odvolať Objednávku len do momentu jej doručenia predávajúcemu, pričom zrušenie a odvolanie Objednávky je účinné len vtedy, ak je doručené predávajúcemu najneskôr s Objednávkou. Akékoľvek zrušenie Objednávky po uzatvorení Kúpnej zmluvy je možné len so súhlasom predávajúceho alebo v súlade s Predpismi na ochranu spotrebiteľa, ak je Zákazník podľa právnych predpisov v postavení spotrebiteľa, alebo v súlade s Podmienkami.
Storno podmienky:
Do 6 dní od začiatku podujatia 50 %
Do 3 dní od začiatku podujatia 100 %
V prípade vyhovenia …. Vrátenie Kúpnej ceny pri odstúpení od Kúpnej zmluvy: predávajúci vráti Zákazníkovi Kúpnu cenu alebo sumu zaplatenú Zákazníkom vo výške a rozsahu stanovenej kogentnými právnymi predpismi do 30 dní od účinnosti odstúpenia od Kúpnej zmluvy na základe vyplnenia formulára o odstúpení od zmluvy, nachádzajúceho sa v závere VZP.
X. Výhrada dodania
Služby sa poskytujú len na území Slovenskej republiky.
XI. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
Až do úplného zaplatenia kúpnej ceny zostáva tovar vlastníctvom predávajúceho a kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením kúpnej ceny.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na spotrebiteľa v čase, keď spotrebiteľ alebo tretia osoba splnomocnená spotrebiteľom prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní spotrebiteľovi nakladať s tovarom a spotrebiteľ tovar neprevezme.
Ak má predávajúci vec odoslať podnikateľovi, tak tovar sa považuje za odovzdaný podnikateľovi momentom odovzdania tovaru prvému dopravcovi k preprave, v takom prípade podnikateľovi umožní uplatniť si práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi.
XII. Platobné podmienky
Kúpna cena za tovar alebo službu dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim a kupujúcim je uvedená pri každom tovare alebo službe v internetovom obchode predávajúceho a v akceptácii objednávky.
Platba je možná iba v mene EURO.
Kupujúci je povinný zaplatiť za objednaný tovar alebo službu predtým ako bude tovar odoslaný alebo bude služba poskytnutá.
Možnosti platby sú nasledovné:
– platba kartou;
– platba vopred bankovým prevodom.
Kupujúci si spôsob platby záväzne vyberá pri zostavovaní objednávky. Všetky spôsoby platby možno vybrať pred záväzným odoslaním objednávky. Platba zaslaním hotovosti alebo šekov nie je možná.
Iné možnosti platby sú možné iba po dohode s predávajúcim.
Predávajúci si vyhradzuje právo v jednotlivých prípadoch vylúčiť určité možnosti platby.
XIII. Reklamácie – reklamačný poriadok
V prípade, že doručený tovar alebo poskytnutá služba má vady, kupujúci je povinný postupovať podľa reklamačného poriadku uvedeného nižšie.
V tejto súvislosti musí podnikateľ zobrať do úvahy, že v prípade nákupu tovaru alebo služby podnikateľom sa právne vzťahy týkajúce sa záruky a zodpovednosti za vady riadia zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom, na podnikateľov sa nevzťahuje ochrana poskytovaná spotrebiteľom, čiže podnikateľ nemá rovnaké práva ako spotrebiteľ a reklamácia môže byť pri podnikateľovi vybavená odlišným spôsobom ako u spotrebiteľa. Aj vzhľadom na vyššie právne povedomie podnikateľov o právnej úprave sa tento reklamačný poriadok vzťahuje najmä na spotrebiteľa, niektoré otázky týkajúce sa vád a záruky sú však upravené nižšie aj pre podnikateľov.
Tovar
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar je v čase jeho prevzatia kupujúcim a počas záručnej doby, bez chýb, t.j. že tovar zodpovedá popisu, ktorý bol o tomto tovare uvedený na stránke internetového obchodu predávajúceho v čase predaja tovaru alebo v akejkoľvek sprievodnej dokumentácií dodanej s tovarom.
Ak je na tovare, jeho obale alebo v akejkoľvek sprievodnej dokumentácií dodanej s tovarom vyznačená doba spotreby, záručná doba trvá do posledného dňa vyznačenej doby spotreby (tovar s obmedzenou dobou spotreby) a má prednosť pred nižšie uvedenou záručnou dobou.
Záručná doba na tovar nadobudnutý spotrebiteľom cez internetový obchod predávajúceho je dvadsaťštyri (24) mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim.
Záručná doba na tovar nadobudnutý podnikateľom cez internetový obchod predávajúceho je 24 mesiacov od dodania tovaru podnikateľovi.
Záručná doba na použitý tovar nadobudnutý spotrebiteľom cez internetový obchod predávajúceho je dvanásť (12) mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim. U použitého tovaru predávajúci nezodpovedá za chyby tovaru, ktoré vzniknú jeho použitím alebo opotrebením.
U spotrebného tovaru a spotrebných častí tovaru záruka platí len po dobu jeho životnosti, ktorá môže byť daná počtom použití, spôsobom použitia alebo inak. Prirodzené alebo obvyklé opotrebenie, používanie, zničenie tovaru (vzhľadom na jeho kvalitu, množstvo, spôsob alebo frekvenciu použitia alebo iné parametre), následkom jeho obvyklého používania, nie je chybou tovaru a predávajúci zaňho nezodpovedá.
Predávajúci nezodpovedá za chyby tovaru, ktoré vznikli najmä v dôsledku zavineného konania alebo opomenutia kupujúceho, nesprávnym skladovaním, manipulovaním alebo prepravou, nesprávnym alebo neodborným zásahom do veci a za chyby ktoré vznikli v dôsledku používania, ktoré je v rozpore s príslušným návodom na použitie. Informácia o správnom použití, či už vo forme písomnej informácie pre používateľa alebo návodu na obsluhu prípadne užívateľského manuálu je vždy priložená k tovaru. Pokiaľ takýto dokument chýba, kupujúci nesmie takýto tovar použiť a je povinný o tom bezodkladne informovať predávajúceho, ktorý zabezpečí dodanie príslušných dokumentov alebo vrátenie kúpnej ceny (pri vrátení tovaru predávajúcemu). Predávajúci tiež nezodpovedá za dôsledky vyššej moci.
Ak má tovar odstrániteľnú chybu, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia chyby požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len časti tovaru, výmenu tejto časti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia chyby vymeniť chybný tovar za bezchybný, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak má tovar neodstrániteľnú chybu, ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez chyby, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné chyby, avšak spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať. Ak má tovar neodstrániteľnú chybu, ktorá nebráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez chyby, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru.
Predávajúci a kupujúci môžu na základe písomnej dohody zvoliť aj iný spôsob vybavenia reklamácie než ako je uvedené vyššie.
V prípade poskytnutia zľavy, nie je možné reklamovať chybu, pre ktorú bola zľava poskytnutá.
Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu existenciu chyby tovaru bezodkladne. Predávajúci nenesie zodpovednosť za ďalšie chyby alebo škody, ktorým by bolo možné zabrániť pokiaľ by sa o chybe tovaru predávajúci dozvedel včas.
Spotrebiteľ musí uplatniť reklamáciu u predávajúceho v rámci záručnej doby.
Reklamáciu tovaru u predávajúceho spotrebiteľ uplatní doručením tovaru, dokladu o jeho kúpe a potvrdeného záručného listu (pokiaľ bol záručný list vydaný) na adrese predávajúceho Pre gurmanov spol s r.o, Letná 1, 831 03 Bratislava a to osobne (za podmienky, že sa predávajúci s kupujúcim vopred dohodnú na čase vrátenia tovaru), alebo poštou spolu s písomnou informáciou:
– o dôvodoch reklamácie, spolu s popisom vytýkanej chyby tovaru;
– o požadovanom spôsobe vybavenia reklamácie, ak spotrebiteľa na to povaha vady oprávňuje;
– o spôsobe prevzatia tovaru alebo peňazí spotrebiteľom po skončení reklamačného konania (ak spotrebiteľ nezašle túto informáciu, je oprávnený príslušný spôsob zvoliť predávajúci);
– o kontaktných údajoch spotrebiteľa (tel. č., email).
Reklamácia sa považuje za uplatnenú spotrebiteľom dňom, kedy predávajúci prevezme reklamovaný tovar a bude disponovať popisom vád.
Tovar musí byť predložený so všetkými jeho súčasťami a príslušenstvom. Ak spotrebiteľ túto povinnosť poruší, predávajúci reklamáciu vybaví pokiaľ to bude možné.
Ak už bol ten istý tovar predtým reklamovaný, spotrebiteľ doloží tiež doklad o predošlej reklamácii.
Ak reklamácia nespĺňa všetky podmienky riadnej reklamácie, predávajúci o tom bezodkladne informuje spotrebiteľa osobne, telefonicky, SMS alebo emailom. Predávajúci o uplatnení riadnej reklamácie spotrebiteľovi vyhotoví písomný protokol, ktorého kópiu odovzdá alebo zašle spotrebiteľovi. Dňom uvedeným v tomto protokole začína reklamačné konanie.
V prípade reklamácie uplatnenej spotrebiteľom predávajúci rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, v odôvodnených prípadoch najneskôr do tridsať (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, o čom bezodkladne informuje spotrebiteľa osobne, telefonicky, SMS alebo emailom. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Reklamovaný tovar alebo vymenený tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom, keď ho prevezme akákoľvek osoba, ktorá disponuje písomným protokolom o uplatnení reklamácie.
Doba od uplatnenia reklamácie (práva zo zodpovednosti za vady) až do doby, kedy bol spotrebiteľ povinný opravený tovar prevziať, sa do záručnej doby nezapočítava. V prípade spotrebiteľa, ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka. V prípade zamietnutej reklamácie sa záručná doba o čas vybavenia reklamácie nepredlžuje.
Ak spotrebiteľ tovar neprevezme pri doručovaní poštou/kuriérom ani na druhý raz alebo na adrese predávajúceho Pre gurmanov spol s r.o, Letná 1, 831 03 Bratislava ani do tridsať (30) dní od obdržania oznámenia o vybavení reklamácie (v závislosti na zvolenom spôsobe doručovania), je predávajúci oprávnený požadovať odmenu za skladovanie tovaru vo výške 0,50,- EUR za každý deň omeškania s prevzatím tovaru spotrebiteľom. Ak tovar podlieha rýchlej skaze alebo poklesu jeho hodnoty alebo ak spotrebiteľ nevyzdvihne tovar ani do deväťdesiat (90) dní od obdržania oznámenia o vybavení reklamácie, je predávajúci oprávnený tovar predať. Výťažok predaja bude, po odpočítaní záväzkov spotrebiteľa voči predávajúcemu, uložený u predávajúceho až do doby kým spotrebiteľ oňho nepožiada a neurčí spôsob jeho prevodu na kupujúceho.
Služba
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že služba bola poskytnutá v súlade s požiadavkami všeobecne záväzných právnych predpisov a že služba zodpovedá popisu, ktorý bol o tejto službe uvedený na stránke internetového obchodu predávajúceho v čase predaja služby alebo v akejkoľvek sprievodnej dokumentácií dodanej so službou.
Nie je možné reklamovať služby, ktoré neboli riadne objednané, zaplatené alebo rezervované.
Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
V prípade spotrebiteľa, ak ide o odstrániteľnú vadu služby, má spotrebiteľ právo, aby bola služba bezplatne, včas a riadne odstránená formou poskytnutia nového termínu objednaných služieb alebo samotného poskytnutia objednanej služby. Ak je to objektívne možné, môže spotrebiteľ namiesto odstránenia vady požadovať výmenu služby za inú aktuálnu službu v ponuke predávajúceho s tým, že dôjde k doplateniu alebo vráteniu finančného rozdielu medzi pôvodnou cenou a cenou aktuálne ponúkanej služby. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť chybnú službu za bezchybnú, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti a ak je to s ohľadom na charakter služby možné.
V prípade spotrebiteľa, ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby bola služba poskytnutá, má spotrebiteľ právo (ak je to objektívne možné) namiesto odstránenia vady požadovať výmenu služby za inú aktuálnu službu v ponuke predávajúceho s tým, že dôjde k doplateniu alebo vráteniu finančného rozdielu medzi pôvodnou cenou a cenou aktuálne ponúkanej služby alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale zároveň o opakovanú odôvodnenú reklamáciu. Ak má služba neodstrániteľnú vadu, ktorá nebráni tomu, aby bola služba poskytnutá, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny služby. V prípade odstúpenia od zmluvy spotrebiteľom je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu hodnotu objednanej služby, vrátane ďalších poplatkov (napr. poštovné).
Predávajúci a kupujúci môžu na základe písomnej dohody zvoliť aj iný spôsob vybavenia reklamácie než ako je uvedené vyššie.
V prípade poskytnutia zľavy, nie je možné reklamovať vadu, pre ktorú bola zľava poskytnutá.
Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu existenciu vady služby/poskytnutia služby bezodkladne po dodaní chybného plnenia. Predávajúci nenesie zodpovednosť za ďalšie vady alebo škody, ktorým by bolo možné zabrániť pokiaľ by sa o vade služby/poskytnutia služby predávajúci dozvedel včas.
Spotrebiteľ musí uplatniť reklamáciu za službu u predávajúceho najneskôr do štrnásť (14) dní odo dňa, kedy mohol identifikovať vady, inak stráca nárok na opravu vady resp. kompenzáciu za vady.
Reklamáciu tovaru u predávajúceho spotrebiteľ uplatní doručením tovaru, dokladu o jeho kúpe a potvrdeného záručného listu (pokiaľ bol záručný list vydaný) na adrese predávajúceho Pre gurmanov spol s r.o, Letná 1, 831 03 BratislavaIn a to osobne (za podmienky, že sa predávajúci s kupujúcim vopred dohodnú na čase vrátenia tovaru), alebo poštou spolu s písomnou informáciou:
– o dôvodoch reklamácie, spolu s popisom vytýkanej vady služby/poskytnutia služby;
– o požadovanom spôsobe vybavenia reklamácie, ak spotrebiteľa na to povaha vady oprávňuje;
– o spôsobe prijatia služby alebo peňazí spotrebiteľom po skončení reklamačného konania (ak spotrebiteľ nezašle túto informáciu, je oprávnený príslušný spôsob zvoliť predávajúci),
– o kontaktných údajoch spotrebiteľa (tel. č., email).
Ak už bola už tá istá služba predtým reklamovaná, spotrebiteľ doloží tiež doklad o predošlej reklamácii.
Ak reklamácia nespĺňa všetky podmienky riadnej reklamácie, predávajúci o tom bezodkladne informuje spotrebiteľa osobne, telefonicky, SMS alebo emailom. Predávajúci o uplatnení riadnej reklamácie spotrebiteľovi vyhotoví písomný protokol, ktorého kópiu odovzdá alebo zašle spotrebiteľovi. Dňom uvedeným v tomto protokole začína reklamačné konanie.
V prípade reklamácie uplatnenej spotrebiteľom predávajúci rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, v odôvodnených prípadoch najneskôr do tridsať (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, o čom bezodkladne informuje spotrebiteľa osobne, telefonicky, SMS alebo emailom. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu služby za novú službu, ktorá spĺňa parametre reklamovanej služby. Reklamovaná služba sa považuje za poskytnutú spotrebiteľovi (určenej osobe) keď ju prijme spotrebiteľ (určená osoba).
XIV. Riešenie sporov
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
Kupujúci, v prípade nespokojnosti s tovarom alebo službou, by mal pred využitím iných právnych prostriedkov svoju nespokojnosť oznámiť najskôr predávajúcemu a určiť mu primeranú lehotu na reakciu, aby predávajúci mal možnosť bezodkladne vec vyriešiť k spokojnosti kupujúceho a predísť tak prípadným nedorozumeniam .
Ak má kupujúci pocit, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva je zároveň oprávnený podať na predávajúceho sťažnosť prostredníctvom online formulára na podanie sťažnosti, tzv. platformy RSO (RSO = riešenie sporov online), ktorý je dostupný na odkaze: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.trader.register&lng=SK
XV. Ochrana osobných údajov
Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci pred uzatvorením kúpnej zmluvy a pri uzatvorení kúpnej zmluvy s kupujúcim spracúva osobné údaje kupujúceho alebo tretích osôb v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a nariadenia GDPR. Bližšie podmienky spracúvania osobných údajov sú upravené nasledovne TU.
Prevádzkovateľ osobných údajov; osoba, ktorá spracúva Vaše osobné údaje:
Prevádzkovateľom osobných údajov je predávajúci uvedený v čl. II (Identifikácia predávajúceho) týchto VOP.
Právny základ a účely spracúvania osobných údajov:
Osobné údaje poskytnuté kupujúcim sú spracúvame na základe zmluvného základu, t.j. na základe údajov poskytnutých pri objednávke tovaru alebo služby, bez spracúvania osobných údajov o kupujúcom nemôžeme poskytnúť predaj tovaru alebo služby.
Účelom spracúvania osobných údajov na základe zmluvného základu je zabezpečenie obchodnej činnosti predávajúceho, najmä identifikovanie kupujúce pri predaji tovaru alebo služby, zasielanie reklamných informácií, vybavovanie reklamácií, vystavovanie daňových dokladov.
Kategórie spracúvaných osobných údajov:
O kupujúcom predávajúci spracúva nasledovné kategórie osobných údajov:
– identifikačné údaje (meno, priezvisko, rodné priezvisko, dátum narodenia, číslo občianskeho preukazu, titul);
– kontaktné údaje (adresa trvalého/prechodného pobytu alebo bydliska, telefónne číslo, e-mailová adresa);
Doba spracúvania osobných údajov:
Osobné údaje uchovávala predávajúci najviac dovtedy, kým je to nevyhnutné na účely, na ktoré sa osobné údaje spracúvajú. Pri uchovávaní osobných údajov sa predávajúci riadi osobitnými predpismi, ktoré mu stanovujú lehoty uchovávania osobných údajov alebo základnými zásadami GDPR ohľadom uchovávania a likvidácie osobných údajov. Osobné údaje sa však spracúvajú minimálne po dobu, kým je riadne dodaný tovar alebo služba a kým neuplynie záručná doba na tovar alebo nie je poskytnutá služba bez vád. Osobné údaje sa následne spracúvajú maximálne desať (10) rokov najmä z dôvodu možných kontrol a preukázania splnenia si zákonných povinností počas dodania tovaru alebo služby.
Osobné údaje sú získavané nasledovne:
Osobné údaje, ktoré o kupujúcom spracúva predávajúci, pochádzajú od kupujúceho a boli poskytnuté pri objednaní tovaru alebo služby alebo pri registrácii v internetovom obchode predávajúceho.
Osobné údaj poskytuje predávajúci nasledovným subjektom:
Osobné údaje o kupujúcom predávajúci poskytuje iba v odôvodnených prípadoch a iba v nevyhnutnom rozsahu týmto kategóriám príjemcov:
– doručovateľom/prepravcom tovaru;
– podnikateľom zabezpečujúcim vedenie účtovníctva a spravovanie daňovej agendy;
– komunikácia s bankou týkajúca sa platieb za tovary alebo služby;
– iným subjektom v prípadoch, kedy nám právo alebo povinnosť poskytnutia osobných údajov o kupujúcom ukladajú právne predpisy, alebo ak je to nutné na ochranu oprávnených záujmov predávajúceho (napr. súdom, polícií, správnym orgánom, advokátom a pod.).
Poskytovanie osobných údajov do tretích krajín (mimo EÚ):
Osobné údaje sa neposkytujú do tretích krajín.
Práva súvisiace so spracovaním osobných údajov:
Práva kupujúceho v súvislosti s ochranou osobných údajov sú minimálne nasledovné:
– právo na prístup – kupujúci môže požiadať o prístup k osobným údajom, ktoré o ňom predávajúci spracúva;
– právo na opravu – kupujúci môže požiadať o opravu nepresných alebo nekompletných osobných údajov, ktoré o ňom predávajúci spracúva;
– právo na výmaz – okrem ďalších dôvodov uvedených v GDPR kupujúci môže požiadať, aby predávajúci vymazal osobné údaje v prípade, ak dôjde k niektorej z nasledujúcich situácií:
(i) osobné údaje už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa získavali alebo inak spracúvali;
(ii) kupujúci namieta voči spracúvaniu vykonávanom na oprávnenom záujme predávajúceho;
(iii) osobné údaje podľa názoru kupujúceho predávajúci spracúva nezákonne;
– právo na obmedzenie spracúvania – kupujúci môže predávajúceho požiadať, aby obmedzil spracúvanie osobných údajov, ak dôjde k niektorej z nasledujúcich situácií:
(i) kupujúci namietol presnosť osobných údajov;
(ii) spracovanie osobných údajov je protiprávne, ale kupujúci nechce výmaz týchto údajov a namiesto toho žiada o obmedzenie ich použitia;
(iii) predávajúci už osobné údaje nepotrebuje na účely spracovania, ale kupujúci ich potrebujete na určenie, výkon alebo obhajobu svojich právnych nárokov;
(iv) kupujúci vzniesol námietku proti spracovaniu osobných údajov v špecifických situáciách podľa GDPR (úloha realizovaná vo verejnom záujme, náš oprávnený záujem), a to až kým nebude overené, že oprávnené záujmy predávajúceho prevažujú nad oprávnenými záujmami kupujúceho;
– právo podať sťažnosť – máte právo podať sťažnosť u dozorujúceho orgánu, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, email: www.dataprotection.gov.sk.
Všetky otázky a žiadosti ohľadom ochrany osobných údajov je potrebné zaslať na nasledovnú emailovú adresu: info@pregurmanov.sk
XVI. Záverečné ustanovenia
Tieto VOP v znení účinnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme emailových správ.
Kontrolu dodržiavania právnych predpisov na ochranu spotrebiteľa uskutočňuje Slovenská obchodná inšpekcia, web stránka: www.soi.sk.
Kupujúci je pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby potvrdil, že sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V prípade otázok k týmto VOP alebo ku zmluve môže kupujúci kontaktovať predávajúceho prostredníctvom -mailu.
Stránky Predávajúceho môžu obsahovať odkazy na stránky iných subjektov. Predávajúci nie je zodpovedný za obsah týchto stránok a za služby ponúkané na týchto stránkach.
Tieto všeobecné obchodné podmienky vstupujú do platnosti a účinnosti dňom 1.4.2025.